zoomit

zoomit
همه چیز درباره تکنولوژی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 452
بازدید کل : 34390
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

مثل اینکه با نزدیک شدن به زمان عرضه نهایی ویندوز 8، بازار ابزارهای سازگار با این سیستم عامل و به خصوص اولترابوک ها روز به روز داغ تر می شود. پس از موج دوم اینتل در بازار اولترابوک ها که از CES امسال شروع شده و در اواخر امسال به نتیجه می نشیند؛ حال نوبت Qualcomm است که با نسخه چهار هسته ای چیپ Snapdragon S4، خود را برای لپ تاپ های ویندوز هشتی سبک و نازک آماده کند‫.‬

راب چاندهوک معاون ارشد کوالکام می گوید که چیپ های S4 این شرکت منجر به عرضه لپ تاپ هایی سبک تر و نازک تر از مک بوک ایر اپل و اولترابوک های اینتل خواهند شد. او اعتقاد دارد که مرز میان اسمارت فون های سطح بالا که هم اکنون از چیپ های کوالکام استفاده می کنند، و لپ تاپ های ویندوز هشتی در حال محو شدن است. وی می گوید چیپ S4 تولید اولترابوک هایی کوچک تر، با کیفیت صفحه نمایش بالاتر و عمر باتری بیشتر را که همیشه به شبکه متصل هستند، امکان پذیر می سازد.

از قابلیت های این چیپ های بر پایه معماری ARMکه آنها را به رقیب توانایی برای محصولات جدید اینتل بدل می سازد، می توان به مودم های یکپارچه با پردازنده و هسته های گرافیکی با قابلیت پردازش سه بعدی، در کنار امکان اتصال 4G درونی چیپ های S4 اشاره کرد.

جالب اینجا است که همانگونه کوالکام سعی دارد بازار خود را از تلفن های هوشمند به سمت لپ تاپ و PCها گسترش دهد، اینتل هم در تلاش است که به تولید پردازنده برای اسمارت فون ها بپردازد . کوالکام با استفاده از معماری 28 نانومتری در پردازنده جدید S4 امیدوار است که بهبود چشمگیری را در راندمان مصرف انرژی و کارایی سیستم به دست آورد، تا بتواند با نمونه های موجود در بازار رقابت کند.

همچنین به نظر می رسد که کوالکام در حال کار بر روی پشتیبانی از قابلیت ۶۴ بیتی در اسنپ دراگون باشد. اما هنوز زمان مشخصی برای ارائه آن اعلام نکرده است. ویندوز هشت یک سیستم عامل ۶۴ بیتی است، و ARM هم قبلا پشتیبانی از ۶۴ بیتی را با معرفی معماری ARMv8 خود اعلام کرده بود.

البته کوالکام در این بازار، علاوه بر سرشاخ شدن با سازندگان چیپ های x86 همچون اینتل، باید با رقبای سازنده چیپ های ARM هم دست و پنجه نرم کند. تیم های قدرتمندی همچون NVIDIA و Texas Instruments که مشغول ساخت چیپ برای تبلت های ویندوز 8 هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:مبارزه چیپ های چهار هسته ای کوالکام و پردازنده های اینتل در بازار اولترابوک ها, توسط علیرضا
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :